Gaziantep Akupunktur (Acupuncture) Terapisi

Gaziantep Akupunktur, pek çok hastalığın tedavisinde kullanılabilen binlerce yıllık geçmişi olan yöntemdir. Son yıllarda ülkemizde popülaritesi oldukça artan akupunktur metoduna göre, hastalıklar vücuttaki enerji çıkar.  Akupunktur noktaları olarak belirlenen noktalar üzerine iğne, lazer ve ısı uygulamaları ile enerji dengesinin tekrar kurulması amaçlanır ve bu yöntemle hastalıkların tedavi edildiği ileri sürülmektedir. En yaygın kullanım alanları arasında, migren ve ağrı tedavisi, hipertansiyon, sigara bırakma, depresyon ve uykusuzluk bulunmaktadır.

Akupunktur tedavisinde iğneler tedavisi planlanan hastalığa bağlı olarak seçilen noktalara batırılır. Tedavide steril ve tek kullanımlık son derece ince iğneler kullanılır. Hasta genellikle sadece iğnelerin ilk girişinde çok hafif bir ağrı hisseder

1. Akupunktur Nedir?

Gaziantep Akupunktur latince kökenli bir kelimedir ve iğne anlamına gelen “acus” ve batırmak anlamındaki “punctio” kelimelerinin bir araya getirilmesiyle oluşmuştur. Akupunktur, cilt üzerindeki belirli noktalara çok ince iğnelerin batırılması ve bu noktaların uyarılması prensibine dayanan bir uygulamadır. Akupunktur, çeşitli rahatsızlıkların tedavisinde binlerce yıldır başarıyla kullanılmıştır. Geleneksel Çin tıbbının ayrılmaz bir parçası olan akupunktur, vücudun enerji akışını dengeleyerek organizmanın kendi kendini iyileştirme gücünü artırmasına yardım eder.

Dr İrfan Koca Akupunktur Tedavisi
Gaziantep Akupunktur (Acupuncture) Terapisi

2. Akupunktur Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Gaziantep akupunkur tedavisi Belli başlı noktalara batırılan iğneler sinirleri ve damarları uyarır. Sindirim sisteminden, psikolojik sisteme kadar faydası vardır. Akupunktur; açlık duygusunu regüle eder ve biyolojik saati dengelemede yardımcı olur. Bu etkisi obezite(zayıflama) tedavisinde ki yerini öne çıkarır. Yan etkisi çok azdır. Birçok ağrı şikayetinizi sonlandırmaya yardımcı olur. Diğer tedavilerle etkili bir şekilde kombine edilebilir. Ağrı kesici kullanamayan hastaların kullanacağı bir yöntemdir. Strese dayanıklı olmanızı sağlar.

Uzman Ekibimizle, Sağlığınız Hakkında Danışmanlık veya Terapi Almak İçin Hemen İrtibata Geçin, Sizin İçin En uygun terapi sürecini hemen başlatalım. Web sitemiz üzerinden hızlı bir şekilde  randevu oluşturarak bizlere ulaşabilirsiniz.

3. Akupunktur Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gaziantep Akupunktur tedavisinde iğneler tedavisi planlanan hastalığa bağlı olarak seçilen noktalara batırılır. Tedavide steril ve tek kullanımlık son derece ince iğneler kullanılır. Genellikle Hastalar sadece iğnelerin ilk girişinde çok hafif bir ağrı hisseder. Bir süre sonra, tedavi edilen bölgelerde hafif bir sıcaklık hissi gelişebilir. İğneler ciltte yaklaşık 20 ila 30 dakika kalır. Belirli etkilerin elde edilmesi için özel stimülasyon teknikleri kullanılır. Bunun için iğneler ilave olarak ısıtılabilir, bilinçaltı uyarma akımıyla uyarılabilir veya yukarı ve aşağı hareket ettirilebilir.

Gaziantep Akupunktur noktalarını kullanarak uygulanan başka tedavi prosedürleri de vardır. Akupresör yöntemi, akupunktur noktalarına parmaklarla masaj yapılarak bölgede toplanan enerji yoğunluğunun dağıtılması ve ilgili noktalarla bağlantılı olduğu düşünülen organların bu şekilde rahatlatılması esasına dayanır.

Akupunktur noktaları ciltte değişik bölgelere göre değişen derinin 2 mm ila 4 cm’ye kadar derinliğinde bulunur. Lazer akupunkturunda ilgili noktalara lazer iğne denilen, aslında gerçek bir iğne olmayan, bir lazer ışığı darbesiyle ulaşılarak uyarım sağlanır.

4. Akupunktur Tedavisi Zararları

Gaziantep akupunktur tedavisinin faydası olduğu gibi tabii ki de riskleri de var.
Olası riskleri sıralayacak olursak;

• Hastanın kanama bozukluğu varsa kan inceltici alması tehlikeli olabilir.
  • Sterilize olmayan iğneler hastayı enfekte edebilir.
  • Eklem bölgelerinde kanama, morarma ve ağrı gözlemlenebiliyor.
  • Nadir durumlarda, iğne herhangi bir iç organı kırabilir ve zarar verebilir.