Gaziantep Proloterapi (Prolotherapy)

Gaziantep Proloterapi ‘nin amacı bu müdahaleyi düzeltmek ve hastalığı veya semptomu tedavi etmektir. İyileşme için sinir sistemine etki edilmesi anlamını taşımaktadır. Otonom sinir sistemi vücudumuzda çok geniş elektriksel bir ağ sistemidir. Bu sinir sistemi her hücreye ulaşan ve çalışmaları kontrol eden bir biyoelektriksel ağdır. (Tüm vücudumuzu ağ gibi saran uzunluğu 500.000 km.’dir.) Bu sistem kalp, solunum, sindirim sistemi gibi tüm iç organların çalışmasını, hormonlarımızı, vücut ısısı Ph’sını, metabolizmayı, duygularımızı yöneten; yani vücut iç dengesini koruyarak, yaşamın devam etmesini sağlayan, istemimiz dışında çalışan sinir sistemidir.

Proloterapi sonrasında kişiye özel egzersiz programı verilir, D vitamini yetersizliği varsa, proloterapinin etkinliği açısından mutlaka takviyesi yapılır.

1. Gaziantep Proloterapi Nedir?

Bu ağdaki bozukluklar tüm hastalıklarımızın temelini oluşturur. Nöralterapi bu bozuklukları düzelttiği için tüm hastalıklarda etkili tedavi sağlar. İlaç tedavisiyle sağlanamayan bu etkiyle hastalığı kaynağından tedavi etmek mümkündür. Nöralterapi çok yaygın olarak kronik ağrıları geçirmek için başvurulan bir yöntem olsa da aynı zamanda alerjiler, bahar nezlesi, baş ağrıları, astım, kireçlenme, romatizmal hastalıklar, hormon düzensizliği, spor veya kas yaralanmaları, safra kesesi, kalp, karaciğer hastalıkları, depresyon, baş dönmesi, adet dönemi ağrı ve krampları, deri ve dolaşım problemleri için de tedavi edicidir.

Bazı hekimler tarafından vücuda yapılan iğne tedavileri ile karıştırılmamalıdır. (Kuru İğne, Akupunktur vs.) Nöralterapi ağrıların ve organ fonksiyonel bozukluklarının %1’lik lokal anestezik kullanılarak tedavi edilmesi yöntemidir. Nöralterapi, tamamen farklı biyofiziksel etki ile vücutta kalıcı düzenleme yapmaktadır. Doğal bir tedavi yöntemi olan Nöralterapi hamileler ve emziren annelerde bile rahatlıkla uygulanabilmektedir. Hiç bir yan etkisi yoktur, tedavi tamamen kalıcıdır.

Gaziantep Proloterapi
Gaziantep Proloterapi (Prolotherapy)

2. Gaziantep Proloterapi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavi yöntemiyle ilgili açıklama yapan Uzm. Dr. Elif Berber Menekşe, “Proloterapi aslında tedavi yönteminin adıdır. Örneğin; hastadan alınan kanın işleme sokulması sonucu ile elde edilen PRP (kök hücre) veya CGF (konsantre büyüme faktörü) solusyonu kullanarak da proloterapi yapabiliriz. Proloterapi tekniği ile diz eklemine, eklemlere PRP uygulaması tek noktada yapılır enjeksiyona göre PRP’nin etkisini bütün diz eklemine yayarak etkisini artırmaktadır. Proloterapi sonrasında kişiye özel egzersiz programı verilir, D vitamini yetersizliği varsa, proloterapinin etkinliği açısından mutlaka takviyesi yapılır, ayrıca hastanın barsak sistemi açısından probiyotik ihtiyacı hekim tarafından değerlendirilerek gerek duyuluyorsa ilave edilir” şeklinde konuştu.

3. Gaziantep Proloterapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Uzm. Dr. Elif Berber Menekşe Proloterapi ile ilgili, “Proloterapi; temelinde bir yenileme tedavisidir. Yapısı bozulmuş, yıpranmış, dejenere olmuş bağların eklemlerin, tendonların ve yumuşak dokunun kendisini yenilemesi demektir. Vücudun kendi kendini iyileştirici potansiyelini tetiklemek amaçtır. Kireçlenmeler proloterapinin en çok uygulandığı hastalıklardandır.

Kireçlenen eklemin yapısı bozulur, bağları zedelenir, eklem aralığında daralma, kıkırdakta zedelenme olur. Bu durumda eklemi yenilemek için eklemde tendonların ve bağların kemiğe tutunduğu özel noktalara ve kıkırdak noktalarına özel bir proliferan solüsyon ile enjeksiyon yapılır. Bu enjeksiyon sonucunda vücudun iyileşme hücreleri uyarılan bu bölgelere gelip iyileşme başlatır ve doku tamiri ortaya çıkar. Fıtıklar, omurgada o bölgedeki biyomekanik bozukluğun, bağlardaki laksisitenin sonucu olarak ortaya çıkar, bu nedenle yeni fıtıklaşmaları engellemek için mutlaka o bölgedeki biyomekanik bozukluk; egzersizler, fizik tedavi yöntemleri veya proloterapi enjeksiyonları ile giderilmelidir.

Proloterapi; ayrıca omuzda tam kat olmayan kas yırtıkları, donuk omuz, menisküs yıpranmaları, tekrarlayan baş, boyun, sırt, bel ağrıları, ameliyat sonrası iyileşmeyen fıtıklar, fibromiyaljiye bağlı ağrılar, el ve ayakta sinir sıkışmaları, topuk dikeni, boyun kaynaklı baş ağrıları ve boyun kaynaklı baş dönmeleri, kuyruk sokumu ağrısı, tenisçi dirseği, kaburgalarda, omurgalarda geçmeyen ağrılar, sporcu yaralanmaları, eklem ve bağ gevşeklikleri gibi pek çok hastalıkta hastanın durumuna göre ilaç, fizik tedavi, egzersiz veya cerrahi gibi birçok tedavi yönteminin yanında uzmanı olan hekimler tarafından, uygun görülen hastada kullanılabilecek tıbbı bir tedavi yöntemidir” diye konuştu.

4. Gaziantep Proloterapi Türleri nelerdir?

Proloterapi tedavisinde, enjeksiyon için farklı çözeltiler bulunduğunu söyleyen Nasırcılar: “Bunlar hastanın problemine göre seçiliyor. Çözelti tipleri arasında; Dekstroz Ploroterapi, PRP (Trombosit bakımından zengin plazma) ve kişinin kendi kemik iliği ve yağ dokusundan elde edilen kök hücre çözeltileri bulunur.” dedi.

Gaziantep Proloterapi
Gaziantep Proloterapi (Prolotherapy)

5. Gaziantep Proloterapi Hangi Rahatsızlıklarda Kullanılır?

Proloterapi’nin hangi hastalıklarda kullanıldığına değinen Aşkın Nasırcılar: “En fazla bel, diz, omuz ve ayak bölgelerine uygulanan bu tedavi, kireçlenme, menisküs yırtıkları, bel boyun fıtıkları, omuz kas yırtıkları, topuk dikeni, tenisçi dirseği gibi rahatsızlıkların tedavisinde rahatlıkla kullanılabilir.

Uzman Ekibimizle, Sağlığınız Hakkında Danışmanlık veya Terapi Almak İçin Hemen İrtibata Geçin, Sizin için en uygun terapi sürecini hemen başlatalım. Web sitemiz üzerinden hızlı bir şekilde  randevu oluşturarak bizlere ulaşabilirsiniz.