Gaziantep Ozon Tedavisi (Ozone Therapy)

Gaziantep Ozon Tedavisi; Ozon yeryüzünde bilinen en güçlü üçüncü OKSİDAN AJAN olması nedeniyle EN GÜÇLÜ DOĞAL DEZENFEKTAN olarak kabul edilir. Yaygın kullanılan dezenfektan olan Klordan 3125 defa daha güçlü mikrop öldürücü olarak kabul edilir.

O3, en güçlü üçüncü oksidan ajan;
  I.Oksidan Ajan ; Fluorine
  II.Oksidan Ajan ; Persulphate
  III.Oksidan Ajan ; Ozon-O3
 (Bocci V. Scientific and medical aspects of ozone therapy. state of the
 art. Archives of Medical Research. 2006;37:425–435 ).

Ozon tedavisi ağrı tedavisinde, yara iyileşmesinde, enfeksiyon durumunda, bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde, damar tıkanıklığında, dokuya oksijen verilmesinin bozulduğu durumlarda, kanser, diyabet, koroner arter hastalığı, periferik damar tıkanıklığı durumlarında güvenle kullanılmaktadır

1. Gaziantep Ozon Tedavisinin Etki Mekanizması

Ozon’un en önemli etkisi EKSOJEN AKUT OKSİDATİF STRES oluşturarak ANTİOKSİDAN SİSTEMİ AKTİVE ETMESİ (AOS Enzimleri : Glutatyon Peroksidaz, katalaz, Süperoksit Dismutaz enzim aktivasyonunu arttırarak) AKTİVE ETMESİ ve AOS’in güçlü ve stabil olduğu durumda ; MİTOKONDRİ (ATP yapını arttırmak), İMMÜN SİSTEM, DETOKSİFİKASYON ve METABOLİK-HORMONAL SİSTEMLERİN daha iyi çalıştığı kabul edilir.

Mikroorganizmaların sağlıklı hücrelere kıyasla AOS’i zayıf olduğundan mikroorganizmalar ozona daha duyarlıdırlar, yani daha çok etkilenirler. Mikroorganizmaların antioksidan sistemleri ozonun oluşturduğu güçlü oksidatif strese karşı yetersiz olduğundan m.o lar parçalanıyor.

Ozon, fosfolipit ve lipoproteinleri oksidasyona uğratarak mikroorganizmalar (Bakteri, Virus, Mantar ve Protozoa)ları  parçaladığından lipitten zengin zarf içeren viruslar ozona daha duyarlıdırlar. Ozon, virüs – hücre temasını peroksidasyon ile bozarak, viral kapside hasar verir ve üreme döngüsünü sekteye uğratır. Mantarlar da belirli aşamalarda hücre çoğalmasını engeller (V. Bocci, İtalya ve R. Viebahn, Almanya).

O3 ile kolayca okside olabilen lipit zarf içeren viruslar( Herpes, HCV, HIV gibi) ozon’a daha hassastır. Lipit içeriği daha yüksek olan Zarflı virüsler, Ola kolayca etkileşen lipidi daha fazla içerdiğinden, zarfı olmayan viruslara göre ozona daha duyarlıdır (İtalya-V.Bocci,Küba-B.I. Sofronov ve ark., 1995).

O3LÖKOSİT ÜRETİMİNİ ARTTIRIR. Lökositler, az miktarda antioksidan enzim (GSH) seviyelerine sahip olduklarından fagositoz esnasında oluşan ROS’ lara karşı korunmasızdır.(Deforge ve ark.1992, Anderson ve ark.1996, Sen ve Packer.1996, Flohe ve Suzuki ve ark.1997, Ginn-Peas ve Wishler.1998,

OZON TERAPİ

2. Gaziantep Ozon Tedavisi Sitokin Salınımını Modüle Eder

Ozon ile doğrudan temas yoluyla virionların denatürasyonu. Ozon viral zarf proteinlerini, lipoproteinleri, lipitleri ve glikoproteinleri bozar. Bu doymamış moleküllerde çok sayıda çift bağ bulunması, onları ozonun oksitleyici etkilerine karşı savunmasız hale getirir.

İnterferonlar (IFN-a, IFN-b, and IFN-g), İnterlökinler (interleukins of the types IL-1b, 2, 4, 6, 8, 10), Tümör Nekroz Faktör (TNF – a), Granülosit Makrofaj Koloni Stimulan Faktör (GM-CSF) ve Transforming Growth Faktör (TGF-β1) salınımını arttırdığı gösterilmiştir.
Uygun dozlarda ozonun insan kanında interferon γ (IFN-y) salınımını indükliyebileceği gösterilmiştir. Sonuçlar doğrudan kanın ozonlanmasıyla elde edilmiş olup, 4-8 saatlik inkübasyonlar sırasında plazmadaki sitokinlerin saptanmasıydı. Kan antioksidanlarının koruyucu etkisi, farklı sitokinlerin artan ozon konsantrasyonlarının, özellikle kan ml’si başına 80 μg / ml’nin üzerindeki azalan sitokin  aktivitesi gibi çeşitli tespitler ifade edilmiştir. (Bocci et al 1990 &1993, Paulesu et al 1991, Larini et al 2001).
Ayrıca bazı yazarlar (Beck ve diğerleri, 1994; Arsalane ve diğerleri, 1995; Jaspers ve diğerleri, 1997) ozonun, solunum mukozasının epitel hücreleri ozonla temas ettikten sonra sitokin üretimini indükleyebileceğini doğrulamıştır.

3. Gaziantep Ozon Tedavisi Organizma Dolaşımını Düzenler

Eritrositlerin motilitesi  ve dokuların oksijenlenmesini (2,3 DPG seviyesini arttırması ile plazmada erimiş oksijen ve eritrositlerdeki artmış Parsiyel Oksijen Basıncı – PO2), damarların vazodilatasyonu ile dokuların beslenme ve immünitesinin arttırılmasını, eritrosit ve trombosit hücrelerinin (membran oksidasyonu ile) agregasyonunu azaltarak tromboz ve pıhtılaşmaya eğilimi ve viral yükü azalttığı gösterilmiştir. İki farklı ozonlama yönteminden sonra canlılıklarını ve salgılanan sitokinlerin üretimini ve tipini araştırmak için normal kan donörlerinden periferal kan mononükleer hücreleri (lenfositler ve monositler, PBMC) izole edilmişlerdir.

Birincisi, insan serumunda askıya alınan PBMC’nin doğrudan bir ozonlamasıdır, böylece hücreler, hidrojen peroksit (H2O2) ve diğer tanımlanmamış reaktif oksijen türlerinin (erken ROS) çok kısa yarı ömre sahip olması nedeniyle anında ozon etkisine maruz kalırlar ve geç etkiler, oldukça uzun yarılanma ömrüne sahip lipit oksidatif ürünler (LOP’lar) ile sağlanır.
İkincisi, PBMC’ye eklenmeden 20 dakika önce ozonlanmış serumun etkisini incelemiştir ve bu nedenle ozon aktivitesi sadece “geç LOP’lar” ile ifade edilmektedir.

Ozon , eritrositler, lenfositler, monositler, polimorfonükleer lökositler, trombositler ve plazma bileşenleri gibi çeşitli kan bileşenleri için bir tetikleyici substrat olarak hareket eder ve doğrudan veya dolaylı olarak, kronik viral hastalıklarda otohemoterapötik tedaviden sonra klinik düzelme gözlenir.

4. Gaziantep Ozon Terapinin Faydaları Nelerdir?

4.1 Ozon Tedavisi 16 Temel Alanda Kullanılmaktadır:

1.  Dolaşım bozukluklarının tedavisi ve geriatride
2.  Zor iyileşen enfekte yaralarda ve enflamatuar hastalıklarda
3.  Kanser tedavisinde ilave ya da tamamlayıcı
4.  Anti-aging ( geriye yaşlanma ) ve yeniden canlanma
5.  Yaşlı kişilerde önlem ve tedavi
6.  Göz hastalıklarında ozon tedavi
7.  Cilt mantarları ve enfekte cilt lezyonları
8.  Bağırsak Hastalıkları:
9.  Virüslerden kaynaklanan hastalıklar
10. Karaciğer enflamasyonu (Hepatit A, B, C)
11. Enflamasyonlu ve dejeneratif eklem hastalıkları