Gaziantep Kuru İğne (Dry Needle) Tedavisi

Gaziantep Kuru İğne Tedavisi nedir; bölgeye enjeksiyon uygularak lokal olarak kortikosteroid, lokal anestetik gibi maddelerin verilmesine “ıslak iğne tedavisi” denir. Bunun aksine tedavi amacıyla, kas, tendon, fasia, skar dokusu, sinir çevresi bölgelere ilaç vermeden çok ince iğnelerle girme işlemine “kuru iğne tedavisi” denmektedir. Bu yönteme manuel derin kas tedavisi, miyofasial iğneleme, intramusküler stimülasyon (İMS) tedavisi gibi farklı isimler de verilebilmektedir. Son yapılan tanıma göre kur iğne tedavisi: kas içi olarak, gergin ve ağrılı noktalar üzerine ince bir iğne ile yapılan enjeksiyondur.

Kuru iğne tedavisinin hiçbir yan etkisi yoktur. Bu nedenle son derece güvenilir bir tedavi yöntemidir.

1. Kuru İğne Tedavisi Nedir?

Aslında son yıllarda daha çok konuşuluyor olmasına rağmen tıpta yeni bir uygulama değildir. Bu konuda bir batılı ülkeden ilk bilimsel yayın 1970’li yıllarda yapılmıştır. Ağrı biliminin en önemli isimlerinden olan Wall ve Melzack, 1977 de ağrı oluşumunda kapı kontrol kuramını ortaya attılar. Buna göre ağrıyı merkezi sinir sistemine taşıyan sinir lifleri omurilikte dokunma hissini taşıyan liflerin baskısı altındadır.  Bu baskının azalması veya yetersiz kalması ile ağrı sinyalleri baskılanmaz olur ve ağrı duyumu hissedilir.Örneğin cildimizde bir yere iğne batarsa, orada hafif bir batma, yanma hissederiz. Eğer orayı hafifçe ovalarsak batma hissinin azaldığını görebiliriz. Bu teoriye göre zaten ağrılı olan kas içi tetik noktalarının bir başka ağrılı girişimle uyarılması ile, bir bakıma çivi çiviyi söker mantığı ile tetik noktasına ait ağrı maskelenebilir. Kuru iğnenin taut noktası denilen fibröz odaklar içine batırılması ile o alanda lokal olarak küçük kas seyirmesi oluşur.

Trapez kastaki triger noktasına yapılan bir iğneleme çalışmasında kontrlateral trapez kasında da ipsilateral kastaki gibi kas seyirmesi olduğu gösterilmiştir. Bu olay kuru iğnelemenin ucundaki alanda güçlü duysal sinyallerin omuriliğe taşındığı ve karşı trapez kasta refleks bir yanıta neden olduğu şeklinde yorumlanabilir. Yani kuru iğne tedavisi sırasında etki yalnızca lokal değil omurilik seviyelerine, belkide daha yukarı sistemlerin içinde olduğu bir mekanizmayı çalıştırıyor olmalıdır. Bunun dışında immun reaksiyonlar ile açığa çıkan algojenik humoral maddelerinde rolü üzerinde durulmaktadır.

2. Hangi Ağrılar İçin Faydalı Olur?

Tedavi hangi ağrılar için faydalı;

• Baş ağrıları
  • Boyun ağrısı
  • Sırt ağrıları
  • Donuk omuz (omuzun hareket kısıtlılığı) ve diğer omuz ağrıları
  • Bel ağrısı
  • Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği
  • Ağrılı kas spazmları
  • Repetitif strain injurileri (Bilgisayar kullanımına bağlı ağrılar)
  • Duruş bozukluğuna bağlı ağrılar
  • Fibromiyaljide kısmen etkilidir
  • Miyofasiyal ağrı sendromu
  • Adduktor tendinit (Kasık çekmesi)
  • Tendinit (el, dirsek, omuz, topuk, kasık)
  • Diz ağrısı (Kondromalazi patella)
  • Kalça ağrıları (Adduktor spazm, kapsülit)
  • Topuk ağrıları
  • Siyataljiler
  • Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu
  • Çene eklemi ağrısı
  • Whiplash yaralanmaları (Travma sonrası omurga ağrıları)
  • Disk hastalıkları (bel, boyun, sırt)
Gaziantep kuru iğne tedavisi
Gaziantep Kuru İğne (Dry Needle) Tedavisi

3. Kuru iğne Tedavisi Hangi Durumlarda Kullanılıyor?

Gaziantep kuru iğne tedavisi hangi durumda kullanılır: Boyun ve sırt ağrısı, Fibromiyalji, Ağrılı kas spazmları, Bel ağrısı, bel boyun fıtıkları, Tenisçi ve golfçü dirseği, Omuz ağrıları ve hareket kısıtlılığı, Bilgisayar kullanımına bağlı ağrı, Duruş bozukluğuna bağlı ağrı, Miyofasiyal ağrı sendromu, El, dirsek, omuz, topuk ve kasık tendinitleri, Siyatik ağrısı, Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu ve Çene eklemi ağrısında.