Gaziantep Nöralterapi (Neuraltherapy)

Sağlıklı bir kişinin vücudunda serbestçe akan enerji akışı vardır. Gaziantep Nöralterapi ‘de Yaralanma, hastalık, beslenme bozukluğu, stres ve hatta yara izleri bu serbest akışı bozar ve müdahale bölgeleri denilen enerji düzensizliğinin oluşmasına yol açar. Alman araştırmacıları hastalıkların ve kronik ağrıların %40’ının vücuttaki müdahale bölgeleri kaynaklı olduğunu tespit etmişlerdir.

Nöralterapi bir enjeksiyon tedavisidir. Cilde, diş etlerine, vücuttaki tüm yara ve ameliyat izlerine ve aşılara uygulama yapılmaktadır. Uygulamalarda genellikle ince küçük insülin iğne uçları kullanılmaktadır.

1. Gaziantep Nöralterapi Nedir?

Gaziantep Nöralterapinin amacı bu müdahaleyi düzeltmek ve hastalığı veya semptomu tedavi etmektir. İyileşme için sinir sistemine etki edilmesi anlamını taşımaktadır. Otonom sinir sistemi vücudumuzda çok geniş elektriksel bir ağ sistemidir. Bu sinir sistemi her hücreye ulaşan ve çalışmaları kontrol eden bir biyoelektriksel ağdır. (Tüm vücudumuzu ağ gibi saran uzunluğu 500.000 km.’dir.) Bu sistem kalp, solunum, sindirim sistemi gibi tüm iç organların çalışmasını, hormonlarımızı, vücut ısısı Ph’sını, metabolizmayı, duygularımızı yöneten; yani vücut iç dengesini koruyarak, yaşamın devam etmesini sağlayan, istemimiz dışında çalışan sinir sistemidir. Bu ağdaki bozukluklar tüm hastalıklarımızın temelini oluşturur.

Nöralterapi bu bozuklukları düzelttiği için tüm hastalıklarda etkili tedavi sağlar. İlaç tedavisiyle sağlanamayan bu etkiyle hastalığı kaynağından tedavi etmek mümkündür. Nöralterapi çok yaygın olarak kronik ağrıları geçirmek için başvurulan bir yöntem olsa da aynı zamanda alerjiler, bahar nezlesi, baş ağrıları, astım, kireçlenme, romatizmal hastalıklar, hormon düzensizliği, spor veya kas yaralanmaları, safra kesesi, kalp, karaciğer hastalıkları, depresyon, baş dönmesi, adet dönemi ağrı ve krampları, deri ve dolaşım problemleri için de tedavi edicidir.

Bazı hekimler tarafından vücuda yapılan iğne tedavileri ile karıştırılmamalıdır. (Kuru İğne, Akupunktur vs.) Nöralterapi ağrıların ve organ fonksiyonel bozukluklarının %1’lik lokal anestezik kullanılarak tedavi edilmesi yöntemidir. Nöralterapi, tamamen farklı biyofiziksel etki ile vücutta kalıcı düzenleme yapmaktadır. Doğal bir tedavi yöntemi olan NöralTerapi hamileler ve emziren annelerde bile rahatlıkla uygulanabilmektedir. Hiç bir yan etkisi yoktur, tedavi tamamen kalıcıdır.

Gaziantep Nöralterapi
Gaziantep Nöralterapi (Neuraltherapy)

2. Gaziantep Nöralterapi Nasıl Uygulanır?

NöralTerapi bir enjeksiyon tedavisidir. Cilde, diş etlerine, vücuttaki tüm yara ve ameliyat izlerine ve aşılara uygulama yapılmaktadır. Uygulamalarda genellikle ince küçük insülin iğne uçları kullanılmaktadır. Amaç iğne yapmak değil, nöral sistemde bioelektriksel bir etki yaratmaktır. İğnenin yapılacağı bölgeler hastaya ve şikayetine bağlı olarak değişebilmektedir. İğneler sinire ve aynı zamanda damar yoluna da yapılmaktadır.

3. Gaziantep Nöralterapi Nasıl Ortaya Çıktı?

Nöral terapinin temelini oluşturan, sinir sisteminin tüm vücut fonksiyonlarına etki ettiği düşüncesi, 1800’lerin sonlarında Almanya’da yaşayan Ivan Petrov adındaki Rus fizyoloğa dayanır. 1940’larda Ferdinand ve Walter Huneke isimli hekimler bu felsefeyi daha geliştirdiler. Lokal anesteziklerin enjeksiyonunun vücudun uzak bölümlerine de etki ettiğini öne sürdüler ve teorilerini omuz ağrısı şikayeti olan bir hasta üzerindeki bir klinik deneyle şekillendirdiler.

Ferdinand Huneke hastanın bacağında varolan bir yara izine doğrudan bir anestezik ilaç enjekte ettiğinde hastanın omuz ağrısı dakikalar içerisinde geçiyordu. Nöral terapinin gelişimi ve müdahale bölgeleri kavramı bu deneyden doğmuştur. Nöralterapi’de temel mantık düzenlemedir; regülasyondur. Dolayısıyla endikasyonları mevcut olan bir yapının regülasyonudur.

Anatomik bir eksiklik, genetik bir bozukluk tablosu nöralterapi endikasyonlarını oluşturmaz. Almanya’da 1940 yılında bulunan ve Avrupa’da yaygın bir şekilde hekim uygulamasında olan bu tedavi yöntemi (Nöralterapi) sadece kalıcı bir tedavi yöntemi olmakla beraber aynı zamanda bir koruyucu hekimlik yöntemidir. Çünkü kanserden basit bir ağrıya, grip gibi viral bir hastalıktan allerjiye kadar tüm hastalıkların temel patolojisi aynıdır.

Hasta olan tüm doku ya da bedenlerde perfüzyon, lenfatik drenaj ve innervasyon bozuktur ve Nöralterapi bu sistemlerin regülasyonu ile hem hastalıklarla mücadelede hem de sağlıklı halin korunmasında (koruyucu hekimlikte) çok etkin kullanılan bir yöntemdir. Uzun süredir batıda (Almanya, Fransa, İsviçre, Avusturya) uygulanan Nöral Terapiyle yan etkisiz tamamen doğal ve kalıcı sonuçlar elde edilir.

4. Gaziantep Nöralterapi Hangi Rahatsızlıklara İyi Geliyor?

• Baş ağrıları
  • Bölgesel kas-iskelet sistemi ağrısı
  • Fibromiyalji sendromu
  • Kronik pelvik ağrısı
  • Bel-boyun-sırt ağrısı ve fıtıkları
  • Omurga kireçlenmeleri
  • Kronik iltihaplanmalar
  • Karpal tunel sendromu
  • Dirseklerde meydana gelen kronik ağrılar
  • Diz ve omuz ağrısı
  • Tendinit
  • Spor yaralanmaları
Gaziantep Nöralterapi
Gaziantep Nöralterapi (Neuraltherapy)

5. Gaziantep Nöralterapinin Kullanıldığı Hastalıklar?

1- Migren ve baş ağrıları tedavisinde
2- Boyun, sırt ve bel ağrıları gibi kas kökenli ağrıların tedavisinde
3- Bel ve boyun fıtıklarında ağrıların giderilmesinde
4- Eklem hastalıkları (menisküs yırtılması, eklem içindeki sıvının azalması, sporcu yaralanmaları)