Gaziantep Manuel Terapi (Manual Therapy)

Gaziantep Manuel Terapi 1000 yıldır var olan ve sürekli klinik olarak araştırılmış ve modern halini almış elle uygulanan bir tedavi şeklidir. Ortopedik rahatsızlıklarda %100 e varan başarı ile çoğu rahatsızlık için tek tedavi olarak görülmektedir. En iyi yanı ameliyatsız ve ilaçsız olarak yapılmasıdır.

1. Manuel Terapi Nedir?

Gaziantep Manuel Terapi eklemlerdeki hareket kısıtlılığını düzeltmek, ağrı ve fonksiyonel bozuklukları gidermek amacıyla yüzyıldan fazla bir süredir uygulanan, manipülasyon, mobilizasyon ve postizometrik relaksasyon gibi kas tekniklerini içerir. Özellikle Bel Boyun fıtık ağrılarında oldukça başarılı bir yöntemdir.

Manuel terapi
Gaziantep Manuel Terapi (Manual Therapy)

2. Manuel Terapi Nasıl Yapılır?

Gaziantep Manuel Terapi; Yapılacak ön muayene ile hasta değerlendirilir ve sonuca göre hangi tekniğinin kullanılacağına tedavide uygulanacak yöntem ve teknik belirlenir. Tedavi planlanan bölgede kırık, burkulma, incinme, yırtık gibi zedelenmeler ve diğer sakıncalı durumlar dikkatle incelenmelidir. Manuel tıp uygulamalarında başarılı bir sonuç için hasta seçimi ve değerlendirmesi son derece önemlidir.

Hastanın manuel tedavi için uygun olup olmadığı, kas iskelet sistemi anatomisine hâkim, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarını değerlendirme becerisi olan, manuel tıp konusunda eğitimli ve deneyimli bir hekim tarafından ayrıntılı muayene edilerek değerlendirilir. Manuel terapide, sorunlu bölgeye eller ile itme, germe, bükme gibi çeşitli kuvvetler uygulanır. Hasta uygun şekilde konumlandırılır ve manuel terapist ellerini nazik bir şekilde kullanarak ağrıyı tedavi eder. Manuel terapi sırasında hasta mutlaka gevşemelidir.

Oda koşulları ısı, ses veya çevre düzenlemesi gibi konularda hastanın rahat olmasını sağlayacak özellikte olmalıdır. Hastanın gevşemesi ve hareketin ilgili alana lokalize edilebilmesi için hasta ve tedavi edilecek bölge en uygun şekilde pozisyonlanır. Tedavinin uygulanacağı eklem dışındaki bölgeler iyi desteklenerek tedavi edilecek eklemin hareketini sınırlayacak bir engel ortadan kaldırılır. Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi ve ilk uygulama eklemin en gevşek olduğu istirahat pozisyonunda yapılır.

Eğer istirahat pozisyonu sağlanamıyorsa ağrının en az olduğu pozisyonun kullanılır. Gaziantep Manuel terapi tekniklerinin hepsi hem değerlendirme hem de tedavi amacıyla kullanılır. Bu, uygulama esnasında devamlı olarak değerlendirme yapılmasına da olanak tanır. Eklemin durumu ve hareket açıklığı her tedavi seansından önce ve sonra değerlendirilir gerekirse sağlam ekstremite ile karşılaştırılır. Eklemin durumuna göre gerekirse tedavide değişiklik planlanmalıdır.

Gaziantep Manuel Terapi:

Germe; Bağ dokunun hızla boy değişikliğine gösterdiği direnç nedeniyle yavaş uygulanır. Küçük amplitüdlü salınımların eklendiği uzatılmış germe uygulanabilir. Ritmik salınımlar rahatsızlık hissini azaltır ve manuel terapi esnasında gevşemeyi kolaylaştırır. Uzatılmış germe kollajen dokunun elastikiyetini arttırmak yönünden en güvenilir ve etkili olan tekniktir. Germenin yoğunluğu hasta gevşedikçe, ağrı ve koruyucu kas kasılmasının azalması ile arttırılır. Eklem ağrılı pozisyona getirilmez veya ağrı noktasından ileriye geçilmez. Manuel terapist yumuşak dokuların gerilmesi sonucunda oluşan rahatsızlık hissi ile ağrı ve koruyucu kas kasılması arasındaki farkı bilir.

Hareketin hızı ve amplitüdü ağrı, sakınma ve kısıtlığının miktarına bağlı olarak ayarlanır. Manuel terapide hastanın vücut kısımlarından kaldıraç kolları oluşturarak tedavide kullanılır. Hastanın uygun konumlandırılması tedavide ilk basamaktır. Tedavi edilecek bölgeye ellerin tam teması önemlidir. Manuel terapide eklemlerin fizyolojik ve elastik bariyerler dikkate alınmalıdır. Hasta rahat olmalı ve kendini gevşek bırakmalıdır. Hekim de yine rahat, tam dengede ve desteği iyi olmalıdır. Hekim ile hastanın uyumu ve konumu ‘dans eden bir çift’ gibi olmalıdır.

Gaziantep Manuel terapi
Gaziantep Manuel Terapi (Manual Therapy)

3. Manuel Terapi Avantajları Nedir?

Gaziantep Manuel Terapi: Klasik fizik tedavi uygulamaları değildir. Fizik tedavi merkezlerindeki hot pack ultrason tens gibi elektroterapi ve tıbbi makineler yoktur. Aksine bilgi ve teknik isteyen özel bir yöntemdir. Özel değerlendirme ve muayeneler içermektedir. Hasta,baştan aşağıya özel testlerle vücuttaki bozukluklar ve hizalama problemlerini ortaya çıkarır. Hasta vücudu konusunda eğitilir. Holistik ve öğretici yaklaşım vardır. Kişiye özel çalışılır.

Klasik merkezlerde her hastalığa aynı verilen standart metotlar yoktur. Haftalarca süren seanslar yoktur. Omurgayı hizalandırmayı amaçlar ve tamamen elle dengelemeler yapılır. Diğer yöntemlere göre daha kısa sürede iyileşme imkanı sağlar. Tek seansta bile ağrının büyük kısmı giderilebilir. Başarı oranı oldukça yüksektir. Hiçbir yan etkisi yoktur. Emniyetli uygulamalardır. Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez, tamamen doğaldır. Klasik fizik tedavi merkezlerinde her hastalığa aynı şekilde verilen fotokopi egzersizler yoktur. Tamamen bireye yönelik düzeltici egzersizler verilir. Problemli bölgeye direk uygulamalar yapıldığı için hızlı ve etkili bir çözüm sağlar. Uygulamalarda tamamen kanıta dayalı klinik bilgiler kullanılır.

4. Manuel Terapi Hangi Rahatsızlıklarda Etkilidir?

Gaziantep Manuel Terapi hangi rahatsızlıklarda etkilidir; Boyun rahatsızlıkları; boyunfıtığı, boyundüzleşmesi, faset eklem problemleri, boyunla ilişkin baş ağrısı. Bel rahatsızlıkları;belfıtığı,faset eklem blokajları,kanal daralması, bel kayması. Bel rahatsızlıkları;belfıtığı,faset eklem blokajları,kanal daralması, bel kayması.

Dirsek problemleri; Ekstansörtendinit(Tenisçi dirseği), Fleksörtendinit(golfçü dirseği), ulnar sinir tuzak nöropatisi. El bileği problemleri; Karpal tünel sendromu, Dequervaintenosinoviti, dupuytrenkontraktürü. Kalça problemleri;Kalçaçıkığı, Priformissendromu, Koksartroz, Kalça protezi sonrası.

Diz rahatsızlıkları; Menisküsyırtıkları, ön-yan-arka çapraz bağ yırtıkları, diz protezi sonrası rehabilitasyon, kondormalazipatella, genuvarum-valgum-rekurvatum problemleri. Ayak bileği rahatsızlıkları; topukdikeni, halluksvalgus, tarsal tünel sendromu, morton sendromu-nöroması. Kırık sonrası rehabilitasyon: Özel limitasyon açma teknikleriGelişmiş ülkelerde sıklıkla ortopedik rehabilitasyon,sporcu rehabilitasyonu alanlarında kullanılan manuel terapi nörolojik rehabilitasyonda da fonksiyonların geliştirilmesinde etkilidir.

5. Manuel terapi Tedavinin Etkisi Ne Kadar Süre Devam Eder?

Gaziantep Manuel Terapi tedavisinin amacı adele dengesizliklerini tespit etmek ve buna uygun tedavi tekniklerini seçmektir. Dolayısıyla tedavinin etkisi ve devamlılığı için doğru tanı en önemli kriterdir. Gaziantep Manuel terapsit fonksiyonel muayene yaparak, görüntüleme yöntemlerinin ve kan tahlillerinin tespit edemediği sıkıntıları yakalayıp tedavi eder. Kas iskelet sistemi sorununun neden kaynaklandığı ve şikâyetin süresi önemlidir.

Akut yani yeni başlayan kas iskelet sorunlarında problem bölgesel olarak kalır ayrıca eklem ve kıkırdaklarda yapısal değişiklikler meydana gelmediği için yapılan uygulamalarda manuel tedavinin etkinliğini tek seansta bile görmek mümkündür ve etkisi daha uzun süreli olur.

Hastanın şikâyeti uzun süreli ise problem sessiz bir şekilde kaslar yoluyla başka bölgelere yayılmakta ve birçok kas ve eklemi etkilemektedir. Ve özellikle osteofit gibi yeni kemik oluşumu, eklem aralığında daralma gibi yapısal hasar da gelişmişse manuel terapi daha uzun sürer ve minimum 3 seanslık tedavi ile etkisi ortaya çıkmaya başlar.

Duruş bozukluğu, kas dengesizlikleri, evde ve işyerinde uygun olmayan ergonomi ile çalışma gibi nedenlerden kaynaklanan bir soruna manuel tedavi ile yardımcı olunabilir. Ancak nedenler ortadan kaldırılmazsa yakınmaların belirli bir süre sonra tekrarlama olasılığı fazladır. Bu nedenle manuel tedavi sonrasında da ergonomik prensiplere dikkat edilmelidir.