Genel

Gaziantep Tırnak Batması (Ingrown Nail) Tedavisi

Gaziantep Tırnak Batması

Gaziantep tırnak batması, tırnak şeklinin bozulması sonucu yan ya da ön taraflardan tırnağın etli kısmına batması ile meydana gelir. Pek çok insanda görülebilmektedir. Tüm parmaklarda tırnak batması gerçekleşebilir ancak sıkça başparmakta oluşmaktadır. Aşırı kilolu insanlarda sıklıkla tırnak batması problemiyle karşılaşılır.

Bazen hastalar kendileri tırnaklarının kenarlarını keserek bu durumu düzeltmeye çalışırlar. Bu genellikle tam aksine daha çok batmaya sebep olur. İyileşmeyen şiş doku oluşmuşsa pedikür ile tırnak kenarının kesilip çıkarılması da tırnak batmasını iyileştirmez ve kalıcı çözüm olmaz.

1. Tırnak Batması Belirtileri ve Çeşitleri Nelerdir?

Ayak tırnak batması  birey için ağrılı olabilir ve genellikle durum ilerledikçe daha da kötüleşir. Tırnak batmasının belirti ve semptomlarının erken evrelerinde, tırnağın yakınındaki cilt yumuşar, şişer veya sertleşir.

Parmağa baskı uygulandığında ağrı artacak ve parmak çevresinde su birikmesi gözlemlenebilecektir. Bu aşamadan sonra ayak parmağı enfekte olursa, durumun belirti ve semptomları ciltte kızarıklık, şişme, ağrı, kanama, irin sızması ve ayak parmağı çevresinde aşırı cilt büyümesini içerir.

Gaziantep Tırnak Batması

2. Tırnak Batmasını Engellemek İçin Nelere Dikkat Edilmeli?

• Tırnaklarınızı çok kısa kesmeyin.
  • Tırnaklarınız köşelerini dik bırakmamaya özen gösterin, yarım ay şeklinde kesin.
  • Dar ve sivri burun ve topuklu ayakkabılardan uzak durun.
  • Bir süre parmağınızı açıkta bırakacak terlikler ve sandaletler kullanın.
  • Ayaklarınızı kuru tutmaya özen gösterin.
  • Yalnızca pamuklu çorap kullanın ve günlük olarak değiştirin.
  • Ayağınızda dolaşım sorunu varsa veya kendi tırnaklarınızı kesemiyorsanız, güvenilir bir yerde tırnak bakımı ve pedikür yaptırmayı tercih edin.
  • İçe doğru büyüyen, birkaç hafta süren, iltihaplı tırnak batmanız varsa mutlaka bir uzmana görünün.

3. Tırnak Batması Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavi açısından tırnak batmasını iki kısma ayırırız. Birincisi tırnak batmasının yeni geliştiği, henüz işlem gerekmeyen hafif vakalar; ikincisi ise birkaç haftadır devam eden, iyileşmeyen kronikleşmiş vakalardır. Her tırnak batması durumunda bir cerrahi işleme gerek yoktur. Hafif batma durumunda tırnağın batan kısmının altına bir pamuk parçası koymak ve bunu günlük değiştirmek uygun olabilir. Böylece tırnak ile cilt arasında bir tampon alan oluşturup tırnağın ete batmadan büyümesi sağlanır.

Tırnak büyüyünce kavisli değil düz şekilde kesilir. Parmağı sıkıştırmayan geniş veya ucu açık ayakkabı giymek gerekir. Bu sırada batma sebebiyle enfeksiyon varsa ağızdan veya merhem şeklinde antibiyotikler kullanılabilir. İleri olgularda ise cerrahi işlem yani anormal dokunun alınması ve tırnak kökünün kısmi olarak kazınması uygun bir işlem olacaktır. İşlem sonrası aynı yerden batmayı engellemek amacıyla tırnak kökünün batan tarafı tahrip edilir. Bu işlem cerrahi olarak yapılabildiği gibi, fenol veya gümüş nitrat ile kimyasal olarak da yapılabilir.