Genel

Gaziantep En İyi Fizik Tedavi Doktoru

Gaziantep En İyi Fizik Tedavi Doktoru, olarak görülen Doç. Dr. İrfan Koca Fizyoclinic Ağrısız ve Sağlıklı Yaşam Merkezi’nde çalışması ve en iyi doktor olmasında ki temel etmenleri ele alan yazımızdır.

FTR olarak bildiğimiz Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon doktorları 6 sene tıp fakültesi eğitimi sonrası, 4 sene de fiziksel tıp ve rehabilitasyon eğitimi sayesinde uzmanlaşırlar. FTR uzmanları, özel muayene klinklerinde, fizyoterapi ve egzersiz salonlarında, yüksek kalite teknolojik cihazlarla, poliklinik, servis ve yoğun bakım hastalarının tedavisi ile ilgilenirler. Vücudumuzda ki kas ve vücudumuzun dik durmasını sağlayan iskeletimize dair pek çok hastalığın tanı ve tedavisinin dışında, diğer tıp bölümleri ile disiplinli bir şekilde çalışarak, bu Fizik Tedavi dalında ki hastalarının da tedavisinde rol oynar. Eklemlerimizde ağrı, kısıtlılık, kas gücü kaybı, denge, duruş ve yürüme bozuklukları benzeri bir çok hastalığı olan bireyleri, sağlıklı ve ağrısız günlerine döndürebilirler.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon hekimi olmak isteyen kişiler, 6 yıllık Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim dalından mezun olmaları gerekmektedir. Ön Lisans sonrasında ise 4 yıllık ihtisas bölümünü bitirmeleri gerekmektedir.

1. Fizik Tedavi Doktorları Hangi Hastalıklara Bakar?

Hareket ve İskelet sistemini oluşturan eklem ve kemiklerdir boyun, bel, omuz, dirsek ve bilekler, kalça, diz, ayak bileği gibi Diğer (tüm eklemler), kas (adale) ve kemik problemleri ile diğer yumuşak doku problemleri hastalıkların sıklıkla gerçekleşmesine neden olan bölgelerdir. Hastalıklar şunlardır;

• Ağrı Problemleri
  • Spor Yaralanmaları
  • Parokinson
  • Romatizmal Hastalıklar
  • İnme
  • Kırıklar
  • Boyun ve Bel Fıtığı
  • Lenfödem

gibi rahatsızlıklardır.

Fizyoclinic
Gaziantep En İyi Fizik Tedavi Doktoru

2. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

FTR için yapılan seanslar, yapılan ugulamaların süresidir, hasta bireylerin mevcut haline göre zaman içerisinde ilerleme gösterir. Tüm FTR uygulamaları modern tıp ve alternatif tıp sayesinde Gaziantep’te EN İyi Fizik Tedavi Doktoru ve en iyi fizyoterapistlerce yapılmaktadır.

Kullanılan fizik tedavi yöntemleri aşağıda belirtilmiştir.

• Egzersiz
  • Elektroterapi
  • Hidroterapi
  • Manuel Terapi
  •  Nöralterapi
  • PRP TEdavisi
  • Mezoterapi
  • Proloterapi

gibi yöntemlerdir.

3. En İyi FTR Doktorunun Sahip Olması Gereken Beceriler Nelerdir?

• Doktor, hemşire, mesleki terapist ve sosyal hizmet uzmanları gibi diğer sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak için gerekli takım çalışması becerisine sahip olmak.
  •  Baskı altında çalışabilmek ve zamanı etkili bir şekilde yönetmek.
  •  Problem çözme yeteneği göstermek.
  •  Hoşgörülü, sabırlı, hassasiyet sahibi ve dikkatli olmak.
  •  Hasta ve aileleri arasında empatik bir tutum sağlayabilmek.
  •  Anatomi ve fizyolojiye ilgi duymak.

En İyi Gaziantep Fizik Tedavi Doktoru olmanın temel kavramları bunlardır.