Genel

Gaziantep Huzursuz Bağırsak Sendromu Nasıl Geçer?

Gaziantep Huzursuz Bağırsak Sendromu

Gaziantep huzursuz bağırsak sendromu, kalın bağırsağı etkileyen ve yaygın olarak görülen bir rahatsızlıktır. İshal, kabızlık, kramp ve şişkinlik gibi belirtilerle kendini gösteren hastalık, bağırsakta yapısal bir bozukluğa neden olmaz. Bu sebeple, bağırsak kanseri gibi ciddi hastalıkların riskini artırmaz. Bazı hastalar beslenme düzeninde yapacakları değişikliklerle belirtileri kontrol altında tutabilirken, daha şiddetli belirtilerin görüldüğü vakalarda ilaç tedavisi gerekebilir. Huzursuz bağırsak sendromu, yaygın görülen bir rahatsızlık olmasına rağmen, kişiler genellikle konuyla ilgili uzman bir hekime başvurmadan, bu durumun normal olduğunu düşünmeye meyillidir. Fakat belirti gösteren hastalar genellikle işe veya okula gitmekte zorlanır ve sosyal hayatlarında pek çok sorunla karşılaşır.

Bağırsak sisteminde altta bir hastalık olmadan meydana gelen, karında rahatsızlık hissi, düzensiz bağırsak hareketleri, belirgin derecede şişkinlik ve acil tuvalet ihtiyacı gibi belirtiler ile ortaya çıkan önemli bir sendromdur

1. Huzursuz Bağırsak Sendromu Belirtileri

İşaret ve semptomları değişir. En yaygın olanları şunlardır:

•  İshal (genellikle şiddetli ishal atakları olarak tarif edilir)
  •  Karın ağrılar veya kramplar, genellikle karın alt yarısında, yemeklerden sonra kötüleşir ve bağırsak hareketinden sonra daha iyi hissedilir.
  •  Aşırı gaz ve şişkinlik
  •  İshal veya kabızlık – bazen ishal ve kabızlık dönüşümleri
  •  Dışkıda mukus
  •  Normalden daha sert veya gevşek dışkı
  •  Dışarı çıkmış göbek

Stres semptomları daha da kötüleştirebilir.

Huzursuz Bağırsak Sendromu
Gaziantep Huzursuz Bağırsak Sendromu Nasıl Geçer?

2. Huzursuz Bağırsak Sendromunda Şikayetler Ne Zaman Artmaktadır?

Gaziantep huzursuz bağırsak sendromu, kronik bir hastalıktır. Ancak yılın 365 günü hastayı ayni şiddette rahatsız etmez. Araya giren, hastalığın tetikleyen, şikayetlerin artmasına sebep olabilen durumlar gelişebilir. Bunlar için verebileceğimiz örnekler, psikolojik stresler (aile içi, iş çevresinde olabilecek sıkıntılı durumlar gibi), alkol, bazı ilaçlar, mevsimsel değişiklikler (soğuk havalar), gıda zehirlenmeleri olabilir.

3. Huzursuz Bağırsak Sendromu Tedavisi

Huzursuz bağırsak sendromu olan birçok insan, semptomlarını azaltmaya yardımcı olmak için tamamlayıcı sağlık uygulamalarına yönelmekte ve bu uygulamaların bazılarının olumlu yararları olabileceğine dair kanıtlar ortaya çıkmaktadır. Huzursuz bağırsak sendromunun belirtilerini hafifleten öneriler:

• Hipnoterapi (hipnoz): Bu uygulama, eğitimli bir hipnoz veya hipnoterapist tarafından yapılmalıdır. Bilimsel literatür incelemelerine göre, hipnoterapi IBS semptomlarını yönetmek için faydalı bir tedavidir. Araştırmalar, hipnoterapi ile IBS nedeniyle oluşan anksiyete, depresyon ve ağrıların etkili şekilde azaltıldığını göstermiştir. Ayrıca gastrointestinal semptomların uzun vadeli iyileştirilmesinde önemli rol oynamaktadır.
  • Probiyotikler: Bifidobacterium ve Lactobacillus gibi probiyotikler, normal olarak insan sindirim sisteminde bulunan mikroorganizmalardır. Yeni araştırmalara göre, bazı probiyotiklerin, karın ağrısı, şişkinlik ve gaz gibi IBS semptomlarını iyileştirebileceğine dair kanıtlar bulunmuştur ama tüm probiyotiklerin aynı etkiye sahip oldukları konusunda şüphe vardır.
  • Nane Yağı: Şifalı bir doğal ürün olan Nane yağı, IBS’yi tedavi etmek için sıklıkla kullanılan bir bitkisel ilaçtır. Nane yağı kapsüllerinin, IBS’nin (özellikle karın ağrısı, şişkinlik ve gaz) bazı yaygın semptomlarının azaltılmasında etkili olabileceğine dair bazı kanıtlar vardır. Ama uzman bir hekime danışmadan kullanılmamalıdır.
  • Akupunktur: Birkaç ufak çalışma, akupunkturun IBS’li kişilerde yaşam kalitesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Fakat IBS tedavisi için akupunkturun kullanımını destekleyen kesin kanılar yoktur.