Genel

Gaziantep Sinüzit (Sinusitis) Tedavisi ve Süreci? Sinüzit Belirtileri? Sinüzit Çeşitleri Nelerdir?

Gaziantep Sinüzit Tedavisi

Gaziantep sinüzit tedavisi ve sürecine geçmeden önce sinüzütün ne olduğu ve sinüzit belirtilerinin ne olduğunu açıklamak yerinde olacaktır. Sinüslerin içi normalde hava ile doludur; iltihap ile dolduğunda buna sinüzit denir. Sinüs denilen bu hava yastıklarının içini döşeyen mukoza (özel bir tip deri) hücreleri sümüksü kaygan bir sıvı salgılayarak sinüsleri hem nemlendirir hem de akıntı yardımı ile sinüsleri temizler. Normal haliyle sinüslerin içi hava ile dolu duvarları kaygan, ıslak ve mikropsuzdur.

Sinüslerin burun boşluğuna açılmasının engellediği bu gibi durumlarda, sinüslerin içi bakteriler ve virüsler için uygun bir üreme alanı haline gelir. Bu bakteriyel veya viral üreme sinüslerin içinde bir enfeksiyon oluşturarak sinüzite neden olur. Sinüzite en sık neden olan bakteri ve virüsler aynı zamanda üst solunum yolu enfeksiyonlarında da sık tespit edilebilenlerdir.

1. Sinüzit Belirtileri

Sinüzit belirtileri yaşa göre değişiklik göstermekle beraber genel olarak bu şekildedir.

• 7 ila 10 günden uzun süren burun akıntısı
  • Öksürük
  • Göz çevresindeki şişlik
  • Geniz akıntısı
  • Yüz ağrısı
  • Ağız kokusu
  • Kulaklarda dolgunluk hissi
  • Koku alma hissinin azalması
Gaziantep Sinüzit Tedavisi

2. Sinüzit Çeşitleri

Sinüzit çeşitlerini 4 başlıkta toplamak mümkündür.

Akut Sinüzit: Dört haftadan kısa süren sinüzitlerdir.

Subakut: Bu tür enfeksiyonların semptomları 4 ila 8 hafta sürer ve ilk etapta tedaviye yanıt vermeyebilir. Sinüzitin seyri akut ile kronik arasında değişkenlik göstermektedir.

Kronik: Uygun tedaviye rağmen 6-8 hafta boyunca şikayetlerinde gerileme ve iyileşme sağlanamayan durumlardır.

Tekrarlayan: Bir yılda 3 ya da daha fazla akut sinüzit atağınız varsa, buna tekrarlayan sinüzit adı verilir.

3. Sinüzit Tedavisinde Alternatif Yöntemler

Sinüzit tedavisinde alternatif yöntemlerin başında hiç şüphesiz sinüzit tedavisi gelmektedir. Hastalar sinüzit tedavisinde genellikle antibiyotik ilaçlarla tedavi olmaktadırlar. Akupunktur, sinüzitli hastalarda antibiyotiğin yanı sıra uygulandığında, tedavinin çok kısa sürede oluşmasını sağlayan, mukozayı süratle gideren bir tedavi yöntemidir. Özellikle alerjik zeminli sinüzitlerde, limbik sistem üzerinden tedaviyi destekleyen akupunktur katkı sağlamaktadır.

4. Sinüzit Tedavi Süreci

Akupunkturla sinüzit tedavisi süreci 15 seans ve haftada 3 gün şeklinde uygulanır. Nezle gibi burun içi rahatsızlıklarında sinüslerin genize açılan kanalları tıkanır. Sinüsün içerisindeki hava mukoza hücreleri tarafından kullanılarak tüketilir. Dolayısıyla sinüsün içerisinde negatif bir basınç meydana gelir ve buna bağlı olarak ince sızı tarzında bir ağrı oluşur. Sonrasında artan negatif basınç mikroplardan arındırılmış olmayan geniz sıvısını bir enjektör gibi içeriye çeker. Sinüsler burun akıntılarıyla dolar. İşte sinüzit bu aşmada başlamış olur. İnce sızı ise yerini künt bir baş ağrısına bırakır.