Alternatif Tıp

Gaziantep Vajinismus (Vaginismus) Tedavisi Nasıl Olur? Vajinusmus Belirtileri Nelerdir?

gaziantep vajinismus

Gaziantep vajinismus için cinsel terapi tedavisinin önemini anlamak için vajinismus belirtileri ve nedenlerini anlamak gerekmektedir. Vajinismus, cinsel birleşme sırasında vajina girişinin istem dışı kasılmasıyla cinsel birleşmenin acılı olması veya hiç gerçekleşememesi olarak tanımlanmaktadır.

Vajinismus bulunan kadınlar genellikle cinsellikle ilgili konuşmayı sevmemektedirler. Bunun altında yatan sebepler çok çeşitli olabilmekle birlikte sorunun sebebi bulunduğu takdirde gerekli tedaviyle iyileşme sağlanmaktadır. Ayrıntılı bilgi için yazımızın devamını takip edebilirsiniz.

Kulaktan duyma, uydurma şehir efsaneleri, vajinismus nedenleri arasında ilk sıradadır. Ayrıca yetiştirilme tarzıyla ilgili etkenler ve geçmiş yaşantıdaki cinsel travmalar (taciz, tecavüz, istismar gibi) da vajinismus nedenleri arasında önemli yer tutar.

1. Vajinismus Nedenleri?

Vajinismus nedenlerini açıklamak gerekirse altta yatan sebebin genellikle psikoljik bir karşılığı olduğunu belirtmek gerekir. Vajinismus rahatsızlığı olanlar genellikle cinsellikten bahsetmeyiş sevmez, cinselliği ayıp, günah vs gibi tanımlarla açıklama eğilimindedirler.

Vajinismus nedenleri arasında oldukça dikkat edilmesi gereken bir başlıkta çocuklukta yaşanan cinsel taciz ya da tecavüzden kaynaklı olabilmesidir.

Cinsellikle ilgili mitler,

Zayıf, güçsüz ya da aşırı baskın bir anne figürü,

Cinsel bilgi eksiklikleri

Cinsel isteksizlik

Cinsel birleşme yerinin bilinmemesi

Zorla evlendirilme

Çocukluk döneminde cinsellikle ilgili duyulan tabirlerin etkisinin kendini göstermesi olarak da anlatabiliriz. Çocuklukta öğrenilmiş yanlış bilgilerden ötürü kadınlar erkek penisini ürkütücü bulup cinsel birleşmeye karşı korku ve kaygı duymaktadırlar. Zihne yerleştirilen kızlık zarı mevzusuyla ilgili yanlış ya da eksik bilgi sebebiyle kızlık zarı kesinlikle korunması gereken bir alan olarak görülebildiği için evlilikte de bununla alakalı kaygı yaşayan kadınlar cinsel birleşmeye karşı kasılma yaşayarak cinsel birleşmede acı çekmeye ya da hiç cinsel birleşme yaşayamamaya başlamaktadırlar.

gaziantep vajinismus

2. Vajinismuslu Kadının Genel Özellikleri

Vajinismus psikolojik bir zemine sahip bir hastalık olduğu için Vajinismuslu kadınların geçmiş hikayelerinde genellikle şu başlıklar ön plana çıkmaktadır:

• Anne ve babanın çiftlere çocuk baskısı yapması ve yapamayacağına dönük korku
  • İlişki sırasında kadının eşinden utanç duyması
  • Değersizlik duygusu

3. Vajinismuslu Kadına Eşi ve Yakın Çevresi Nasıl Yaklaşmalıdır?

Vajinismus’un altında yatan sebepler genellikle psikolojik bir zeminden beslendiği için Vajinismuslu bir kadına öncelikle eşinin desteği çok önemlidir. Cinsel ilişkiye zorlamamak, suçlayıcı ve yargılayıcı olmamak, onu anladığını belirterek tedaviyi uygun bir dille önermek, çift terapisine gitmeyi teklif etmek, sebep çocukluktan değil çoğunlukla eşten kaynaklanıyorsa en kısa sürede sorunu çözmeye odaklanarak kadını huzursuz eden duruma karşı aksiyon almak gibi yaklaşımlar sergilenebilir.

Eş dışında yakın çevrenin de yargılayıcı ve baskıcı olmadan korku ve kaygılarını dinlemesi ve her zaman destek olmaya hazır olduğunu ve yalnız olmadığını belirtmesi tedaviye başlama ve devam ettirme sürecinde elzemdir. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta kişiye sürekli olarak “hasta”, “psikolojik sorunlu” gibi davranılmamasıdır. Çünkü sadece Vajinismus’ta değil birçok rahatsızlıkta psikolojik etkenler bulunmaktadır. Vajinismuslu bireyin kaygı ve korkusunu tetikleyen şey genellikle yakın ilişkileridir. Bu süreci yalnızca Vajinismuslu bireyin psikolojisini düzeltmek olarak değil kendi yanlışlarımızı düzeltmek olarak da görebiliriz.

4. Vajinismus Tanısı ve Tedavisi

Vajinismus tanısı için en etkili yöntem bir terapistle görüşmektir. Vajinismus psikolojik bir zeminden beslendiği için doğru tanı için mutlaka cinsel terapi ve çift terapisine gidilmelidir. Doğru tanı konulduktan sonra altta yatan sebepler dikkatle incelenir ve tedavi süreci başarı ile sonlandırılır.